Szkolenie: Negocjacje zakupowe/ sprzedażowe

Szkolenie zawiera specyfikę strony kupującej i sprzedającej, dając szersze spojrzenie na narzędzia i taktyki negocjacji.

  1. Krótki opis

    Szkolenie zawiera specyfikę strony kupującej i sprzedającej, dając szersze spojrzenie na narzędzia i taktyki negocjacji. Pozwala unikalnie połączyć perspektywę nabywcy ze stanowiskiem, oczekiwaniami dostawcy. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do swobodnego poruszania się między negocjacjami partnerskimi i siłowymi, budowanie relacji, ale też ochrona swoich interesów.

  2. Program szkolenia
    1. Spojrzenie na negocjacje od strony kupującego:
      Jak formułować zapytania, oczekiwania cenowe 
i jakościowe,
      Jak poszukiwać swojej alternatywy i wzmacniać swoją pozycję?
      Jak przygotować i przeprowadzić rozpoznanie dostawców.
      Jakimi metodami budować strefę porozumienia, od warunków wyjściowych do testowania granic?
      Jakie  negocjacyjne taktyki zakupowe stosować?
      Jak argumentować nakłaniając do ustępstw, negocjować ceny i rabaty,
      Jak osiągać porozumienie  w sytuacji niezadowolenia, zastrzeżeń, reklamacji,
      Jak osiągać porozumienie w sytuacji zwiększonego popytu, słabej pozycji w negocjacjach.
      Jak wykorzystywać wiedzę o różnicach w typach osobowości  w negocjacjach.
    2. Negocjacje od strony sprzedającego.
      Jak skutecznie odpowiadać na zapytanie, inicjować negocjacje,
      Składanie oferty wyjściowej i jej uzasadnianie,
      Kiedy jakie sprzedażowe taktyki negocjacyjne stosować.
    3. Negocjacje siłowe i partnerskie.
      Jak dobierać strategie negocjowania w zależności 
od branży, stanowiska, sytuacji?
      Jakie role przyjmować w negocjacjach partnerskich 
i siłowych.
  3. Adresaci szkolenia

    Pracownicy działu handlowego i działu zakupów.

     

     

  4. Mierzenie efektów

    Po szkoleniu sprawdzamy efekty. Mierzymy skuteczność szkolenia w ustalony z klientem sposób.

  5. Metody szkoleniowe
    • Ćwiczenia indywidualne,
    • Symulacje rozmów telefonicznych ze sprzętem nagrywającym,
    • Case study.