Motywowanie i rozmowa dyscyplinująca. Typy osobowości.

Rozmowa motywująca. Budowanie atmosfery pracy. Motywowanie pozafinansowe. Rozmowa dyscyplinująca. Reagowanie w trudnych sytuacjach. Rozwiązywanie konfliktów pomiędzy pracownikami. Typy osobowości w pracy

  1. Program szkolenia

    Rozmowa motywująca. Budowanie atmosfery pracy. Motywowanie pozafinansowe.

    • Przygotowanie się do rozmowy motywującej – planowanie rozmowy.
    • Co dokładnie powiedzieć pracownikowi? – algorytm rozmowy nagradzającej.
    • Zachowanie w trakcie rozmowy – okazywanie uznania, wzmacnianie pozytywnych zachowań.
    • Nagrody pozafinansowe indywidualnie dopasowane do pracownika, rodzaju osiągnięć. Co motywuje, a co odbiera motywację?

    Rozmowa dyscyplinująca.

    • Rozmowa dyscyplinująca pracownika. Przebieg rozmowy krok po kroku.
    • Poza finansowe, psychologiczne narzędzia szefa. 
    • Jak wolno, a jak nie wolno zareagować?

    Reagowanie w trudnych sytuacjach.

    • Budowanie wypowiedzi – co dokładnie powiedzieć, aby zareagować asertywnie?
    • Budowanie asertywnych wypowiedzi dla wybranej, rzeczywistej sytuacji.
    • Sposób reakcji w sytuacji nadmiernych emocji – jak wyciszyć siebie, jak wyciszyć rozmówcę.
    • Reagowanie w sytuacji presji czasu.

    Typy osobowości w pracy (zachowania, motywacje, wykonywanie zadań):

    • Jak rozpoznać typ osobowości? Charakterystyka 4 typów osobowości.
    • Jak pracownicy o poszczególnych typach osobowości: budują relacje z innymi, analizują sytuacje problemowe, reagują w stresie i presji, podejmują decyzje? 
    • Co ich motywuje? 
    • Co odbiera motywację? 
    • Jak się uczą najefektywniej?
    • Jakie są ich słabsze, a jakie mocne strony?
    • Instrukcja obsługi.

    Komunikacja z osobą o określonym typie osobowości: 

    • Jak powinna wyglądać rozmowa z osobą o danym typie osobowości? 
    • Najczęściej popełniane błędy w komunikacji wynikające z różnicy w osobowości.
    • Jak reagować na zachowania rozmówcy o danym typie osobowości? 
    • Co warto wiedzieć o reakcjach rozmówcy, by nie interpretować ich wprost? 

    Rozwiązywanie konfliktów  pomiędzy pracownikami:

    • Rodzaje konfliktów
    • Jak poszczególne typy osobowości reagują w konflikcie? Co je wytrąca z równowagi? Jak dojść do porozumienia?
    • Mediacje pomiędzy pracownikami.
  2. Adresaci szkolenia
    • Kierownicy
    • Liderzy
    • Brygadziści
    • Mistrzowie