Rola lidera

Określenie roli lidera. Budowanie autorytetu. Zasady współpracy. Tworzenie zespołu.

  1. Program szkolenia

    Określenie roli lidera.

    Budowanie sobie autorytetu.

    Sytuacje, w których autorytet może zostać podważony. 

    • Bycie liderem jako droga rozwoju zawodowego – w kontekście oceny swojej kariery, poczucia satysfakcji z życia i wykonywanych zadań. 
    • Pułapki ról  – oczekiwania innych, autorytet wśród byłych współpracowników, zjednywanie sobie zespołu, ambicja i stawiane sobie wymagania.
    • Plan działania. Oczekiwania wobec mojej pracy – moje oczekiwania wobec pracowników. Kryteria oceny mojej skuteczności.

    Zasady współpracy – wypracowanie wspólnych zasad.

    • Cele firmy i zasady pracy  w moim zespole.
    • Zasady współpracy – pozytywne i negatywne  postawy i zachowania. Co doceniam, czego nie toleruję.
    • Przedstawianie swoich zasad, rozmowa o postawach pracowników, przestrzeganiu, lekceważeniu i  łamaniu zasad.
    • Ćwiczenie: Nasz katalog zasad.

    Budowanie zespołu.

    • Rodzaje ról nieformalnych w zespole, rozpoznawanie ról nieformalnych w zachowaniach pracowników, ich wpływ na zespół.
    • Jakie zachowania i jakie predyspozycje ma pracownik w każdej z ról?
    • Rozwiązywanie problemów a role nieformalne w zespole.
    • Autodiagnoza swojej roli w zespole.
  2. Adresaci szkolenia
    • Kierownicy
    • Liderzy
    • Brygadziści
    • Mistrzowie