Rozmowa o cenie i zamykanie transakcji

Podawanie klientowi ceny produktu w atrakcyjny sposób. Negocjowanie rabatu i utrzymywanie marży. Techniki zamykania transakcji. Utwierdzenie w decyzji o zakupie i kontakt po sprzedaży.

  1. Krótki opis

    Wskazujemy metody podawania ceny. Omawiamy ekonomię behawioralną postrzegania liczb i cen. Poznajemy taktyki negocjacji cen i metody dawania ustępstw. Trenujemy techniki zamykania transakcji w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji poszczególnych handlowców.

  2. Program szkolenia

    Zastrzeżenia klientów

    • Pilnuj klienta swego, czyli jak nie „przegapić” transakcji.
    • Zastrzeżenia. Zagrywki, uprzedzenia, prawdziwe wątpliwości. Stereotypy 
na temat marki, przekonania klienta 
i ich pokonywanie.
    • Inni dają mi taniej. Podawanie ceny, rabaty 
i marże. Argumentacja i taktyki.

    Podawanie i negocjowanie ceny

    • Metody podawania ceny klientowi,
    • Jak zachować marżę? Negocjacyjne taktyki cenowe.
    • Wyliczenia, kalkulacje, zyskowność produktu.
    • Negocjowanie ustępstw i rabatów.
    • Trening mówienia o cenie.
    • Trening negocjowania marży.

    Zamykanie transakcji

    • Rozpoznawanie gotowości do zakupu.
    • Zamykanie transakcji. Klient roszczeniowy, klient niezdecydowany.
    • Metody zamykania transakcji – przegląd technik i krótkie ćwiczenia testujące.
    • Zamykanie przedłużających się transakcji.
    • Kontakt po sprzedaży.
  3. Adresaci szkolenia

    Pracownicy działu handlowego i działu zakupów.

     

     

  4. Efekty szkolenia