Wybierz szkolenie Adaptacja nowych pracowników, jeśli:
- Martwi cię rotacja wsród nowych pracowników,
- Szukasz sposobu, aby nowe osoby szybciej odnalazły się w zespole i w nowych zadaniach,
- Chcesz utrzymać motywację nowego pracownika, aby pracował z zadowoleniem i angażował się w naukę.
Korzyści
Wymień się doświadczeniem z innymi specjalistami i dowiedz się:
- Jakie działania podjąć, aby nowo zatrudniony pracownik dobrze odnalazł się w naszej firmie?
- Jak podzielić role w adaptacji między opiekuna, kierownika i hr?
- W jaki sposób monitorować zadowolenie pracownika w rozmowach?
- Jak wzmacniać jego poczucie przynależności do zespołu, firmy?
- Jak rozwijać jego kompetencje, aby sprawnie wdrażał się w zadania?
Efekty szkolenia Adaptacja nowych pracowników
Przygotujesz się do rozmów wdrażających nowego pracownika w pierwszych dniach i tygodniach pracy. Dowiesz się, jak praktycznie mierzyć efektywność adaptacji, aby ciągle poprawiać firmowe standardy. Jest to obowiązkowy warsztat dla osób, które chcą zadbać o jak najniższą rotację nowych pracowników.
Adaptacja jako wspólne zadanie firmy.
- Oceń koszty fluktuacji pracowników i jej konsekwencje dla zespołu w twojej firmie.
- Zaplanuj kogo zaangażować w proces adaptacji i jakie im przypisać zadania.
- Namierz najważniejsze bariery dla skutecznej adaptacji w swoim zakładzie.
- Wybierz mierniki oceny efektywności procesu adaptacji.
- Kogo angażujemy i jak mierzymy efektywność i skuteczność naszego procesu adaptacji?
Co wpływa na efektywność i zadowolenie z pracy nowych pracowników?
- Poznaj wyniki badań w Polsce – czynniki zadowolenia i niezadowolenia z pracy u nowych pracowników.
- Dowiedz się więcej o tym, czym jest dobrostan pracownika jak na niego oddziaływać,
- Jak pracownik reaguje na stres?
- Czym jest odporność psychiczna w obliczu trudności i jak ją budować?
- Różnice pokoleniowe – jak wpływają na oczekiwania wobec pracy, czego unikają, czego poszukują?
- Które kryteria spełniamy, nad którymi musimy popracować?
Proces adaptacji - analiza oczami nowego pracownika
- Rekrutacja – jak spełnić obietnice i nadzieje?
- Zaplanuj pierwsze chwile – wejście do firmy, przygotowanie do pracy.
- Szkolenia i instruktaże. Dużo informacji, mało czasu – jak to rozwiązać?
- Nowe stanowisko pracy. Jak przekazać zadania, aby zaciekawić i nie przestraszyć?
- Poznanie specyfiki pracy w firmie – bariera do pokonania.
- Wykorzystanie kontaktów z opiekunem i zespołem do łatwiejszego wdrożenia do zadań.
- Jak to robią inne firmy ? – inspiracje i przykłady.
- Analiza kolejnych etapów adaptacji w naszej firmie – poszukiwanie przyczyn błędów w adaptacji
Rola przełożonego w adaptacji nowego pracownika
- On się nie nadaje! Rekrutacja, profil wymagań i oczekiwania przełożonych.
- Określenie nowemu pracownikowi zasad pracy.
- Wprowadzenie do zespołu – jak przedstawić nowego i jak czuwać nad jego aklimatyzacją w zespole?
- Interweniowanie w sytuacjach problemowych – zasady dla szefa.
- Czy to już mobbing, czy tylko żarty? Przeciwdziałanie konfliktom w zespole.
- Nie będę z nim pracował! I co ty na to?
Rola opiekuna we wdrażaniu nowego pracownika
- Kto powinien być opiekunem?
- Wyznacz zadania dla opiekuna.
- Jak dowiedzieć się więcej o obawach, wątpliwościach i problemach nowego pracownika?
- Przekazywanie swojej wiedzy – najważniejsze reguły pracy z uczniem. Jak zaplanować instruowanie i wzmacniać ucznia przez informację zwrotną?
- Premie dla opiekunów – poznaj sposoby nagradzania opiekunów za ich pracę.
Rola HR w adaptacji nowego pracownika
- Koordynuj działania, aby zadbać o przepływ informacji o nowym pracowniku.
- Monitorowanie przyczyn odejść z pracy – jak to zrobić, aby się dowiedzieć jak najwięcej i wprowadzać sensowne zmiany?
- Monitorowanie zadowolenia pracownika – o co i jak pytać?
- Reagowanie na zwolnienia, rezygnacje, niezadowolenie przełożonych z nowego pracownika.
Rekomendacje
Trener szczególnie doceniany podczas szkoleń za:
- „Podawanie przykładów z praktyki, konkretne rozwiązania, duże doświadczenie”
- „Wiele ciekawych ćwiczeń”
- „Dobra atmosfera pracy”
Źródło: anonimowe ankiety uczestników szkoleń.